De eerste indrukken

13 september 2015 - Kuta Utara, Indonesië

Eindelijk aangekomen op Bali. Moe van een lange vlucht lieten we onze visums checken en gingen we de bagage ophalen. Er stond een Balinese meneer met mijn naam op een bordje. Ik dacht kijk we worden hier al opgehaald maar nee hoor, mijn koffer stond nog in Dubai... Ik was er op voorbereid en had een extra setje kleren en een tandenborstel in mijn tas zitten! (2 dagen later lag mijn koffer ongeschonden  voor de deur van het appartement).

We werden op het vliegveld opgepikt door Jasper en Randy van het bemiddelingsbureau YPI. Het eerste wat ons opviel toen we in de auto zaten was  het verkeer. In 1 woord, Chaos!
Jasper en Randy zijn echt relaxte gasten die ook al wat weg hebben van de Balinese mentaliteit volgens ons.

Zoals velen misschien wel wisten hadden Charmain en ik nog geen slaapplek door een foutje. 1 dag voor vertrek kregen we een alternatief voorgeschoteld wat ons wel prima leek. Oke het zag er iets minder mooi uit maar vooruit, het had dezelfde voorzieningen. Toen we eenmaal in de auto zaten vroegen we; 'Nu gaan we zeker naar ons alternatieve verblijf?' 'uhm nee het is toch iets anders geworden' vertelde Jasper ons. Char en ik geloofden het allemaal wel en lieten ons naar ons appartement brengen.

Dit zag er allemaal super uit! Mooi zwembadje, groot 2persoons bed en een nette douche en wc (video volgt morgen hoop ik).

Na een heerlijke nacht slapen kwamen Jasper en Randy langs om onze scooters te brengen. onze mooie blauwe en roze scooters zijn voor de komende 4 maanden ons belangrijkste bezit denk ik. Je kan hier met de auto gaan maar dat duurt uuuuuren. met de scooter kan je overal tussendoor en gaat het lekker vlot.
Die Balinezen hebben ook wel wat Zeeuws in zich hebben we al gezien. "Hank is oales en boem is ho!". Dit heeft Charmain ook al ondervonden. Hij heeft een schuiver gemaakt omdat voor ons een auto hard op de rem ging. Ik zag het op tijd maar hij niet. Na het goed ontsmet te hebben zit er nu een wondermiddeltje op van 'mama', de vrouw van de eigenaar. Dit zou heel goed moeten helpen!! (het prikt wel heeeeeeeel erg!!

De afgelopen dagen hebben puur in het teken gestaan van relaxen en acclimatiseren. We zitten hier nog 4 maanden dus we konden beter even een weekje rustig aandoen en aan alles wennen werd ons ook geadviseerd.

Hoe gaat dat 'wennen' dan bij ons? Nou, we slapen eerst uit tot 10. Vervolgens gaan we naar Warung Sobat, een heerlijk restaurantje waar we ontbijten. (geadviseerd door een een lokale bewoner) dan cruizen we op onze honda'tjes zigzaggend door het verkeer naar het strand (10 min). Eenmaal op het strand huren we een parasol en 2 strandbedden voor 50.000 Rp (3 euro). Hier vertoeven we dan heel de middag met een Bintang kijkend naar de surfers die de golven van 2 meter hoog trotseren. (morgen gaan we zelf surfen).
Dan rond een uur half 5 gaan we terug en pikken we onderweg bij 1 van de zovele kleine tentjes een zak rijst/bami met alles wat je maar wilt. Verschillende soorten kip, vis, groente, aardappeltjes voor 13.000 Rp. (0.80 cent) Voor de rest van de avond relaxen we bij het zwembad met een boekje of een tijdschriftje.
gister avond zijn we weliswaar naar Kuta gegaan, Hier is het uitgaansleven van Bali. Hier vind je veel bezopen Australiers in de clubs die vervolgens buiten om de haverklap lastig gevallen worden door zakkenrollers. Ja, hier ligt de criminaliteit hoog vandaar dat ik het eigenlijk niks vond. Nadat we er 3 minuten waren werd een man achter me door 2 man bezig gehouden terwijl een derde zijn portemonnee probeerde te pakken. Dit vond ik dus al niks...

Maar dit is een beetje hoe onze dag er uitziet tot nu toe. Volgende week willen we gaan surfen, een tempel bezoeken langs het strand hier dichtbij, naar het mooie Ubud waar ook Nederlandse studenten zitten die we al ontmoet hebben via YPI en woensdag avond naar het voetbalveld waar we elke woensdag avond een wedstrijd zullen hebben tegen een lokaal team.

Kortom het is hier zo goed vol te houden. Toch merk ik wel dat ik mijn vertrouwde omgeving in Nederland wel erg gewend ben. Ik ga ervan uit dat het even een kwestie van wennen is!!

De foto's en video's volgen snel. Woensdag hoop ik weer een verslagje te kunnen schrijven..!!

1. Ingrid v't Westeinde:
    13 september 2015
    Nou Kevin dat ziet er allemaal super uit vooral de nasi!!
    We blijven je verhalen met plezier volgen.
    Groetjes vanuit Ovezande
  2. Karin:
    Love je blog! Xxx
    * Heerlijk dat je bagage er is! Toch wel fijn, ook voor ons.
    * Kuta blijkt dus echt de place-not-to-be.
    * Kom lekker tot je(jullie)zelf; ontspan en onderneem.
    Hou van je ♥
  3. Sandra:
    13 september 2015
    Super zo te horen en heerlijk relaxed acclimatiseren en idd erg lekker dat je koffer is aangekomen .
    Geniet er van .. Wij smullen wel van alle foto's en video's!!! Dikke knuf
    Tante San en Peter
  4. Inge:
    13 september 2015
    wauw kevv, het gaat helemaal goed komen, doe je best en we zien je over 4 maanden weer door de mooymanstraat fietsen
  5. Elly:
    13 september 2015
    nou zo te horen gaat het je al goed af, lekker eten en ontspanning. Gelukkig je koffer is er nu ook dus weer kleren genoeg haha. Heel veel plezier je komende vrije dagen. Groetjes
  6. Moniek verbart:
    13 september 2015
    Nou zo te lezen gaat het jullie allemaal wel goed af daar. Erg leuk om alles te lezen. Nou geniet vooral nog van het relaxen daar maar geloof niet dat je daar moeite mee hebben. Groetjes moniek en juray
  7. Oma pikaar:
    13 september 2015
    Dat acclimatiseren gaat jullie al aardig af zo te zien en te lezen.
    En genieten doen jullie ook al.
  8. Marianka:
    14 september 2015
    Hey vent! Super gaaf om te lezen dat t tot dusver allemaal wel heel erg chill is!! Geniet!! Enne....op t bordje toont t toch net wat smakelijker dan " uut t zaksje "!
    Groetjes uit Heinkenszand xx
  9. Ad van Iersel:
    Hoi kevin
    Wat ga je daar doen op Bali 4 maanden lang ??
    Vakantie - stage of iets anders studie ?
    Wie is Charmain.
    We volgen je reis verhalen.
    Groetjes oom Ad en Mia
  10. Opa en omi:
    14 september 2015
    Het ga je goed daar.Kijk wel uit in dat drukke verkeer, en voor die zakkenrollers.
    Groetjes opa en omi