Eerste trip naar Ubud

16 september 2015 - Ubud, Indonesië

Adress invoeren in Google maps, oordopjes in en gaan. Een trip die een uur zou gaan duren richting het van horen zeggen zo mooie Ubud. Wat kost zo'n tripje op de scooter toch veel energie. Het is niet dat je even kan verslappen, Je moet constant opletten en uitwijken. Ik vergat dus bijvoorbeeld mijn richtingaanwijzer uit te zetten na een afslag. Een vriendelijke local wees mij hier op en daardoor zijn we even aan de praat geraakt. Hij werkte in een familie bedrijf waar hij apetrots op was. Dit was een koffieplantage waar ze volgens hem de beste koffie hadden van het hele eiland. Hij kwam net van de stad omdat hij wat boodschapjes moest halen en vroeg aan ons of we niet even zin hadden in een bakje koffie. Nou daar hadden we geen spijt van!
Het was een mooi bedrijf. Je kreeg hier een rondleiding langs een aantal gewassen en kon het hele proces zien van hoe de koffie werd gemaakt. Na dit proces konden we uitgebreid proeven. We kregen 6 soorten thee en 6 soorten koffie voorgeschoteld (voor niks!). Na alles geproefd te hebben vonden we de vanille koffie toch het lekkerst. Hiervan namen we uiteraard een zakje mee in het bijbehorende shopje. Nadat we de man bedankt hadden en de vanille koffie was ingepakt gingen we weer verder op onze (tot nu toe) trouwe Honda'tjes.

Google maps navigeerde ons prima naar de markt, wat we ook als adres ingevoerd hadden. We dachten dat Ubud rustig zou zijn vergeleken met Denpasar maar in dit gedeelte maakte dat echt niet veel uit.
We wisten dat we onze tassen op onze buik moesten dragen vanwege actieve zakkenrollers. Dit deden we dus ook maar. We liepen eens een rondje door de eerste straat en zagen meteen dat je hier van alles kon halen. Van fruit tot avondeten tot slippers tot messen.. noem maar op en het was er!! Na eenmaal de volgende verdieping gehad te hebben konden we ook al zeggen dat ze bijna allemaal hetzelfde verkochten!!
Na toch zeker een uur door de markt te hebben gelopen, en tussendoor geluncht bij een klein eettentje, gingen we aan een barretje zitten net langs de weg. Hier hebben we lekker een uur lang mensen zitten kijken. Dit kon perfect hier langs de drukke weg die naar de markt toe leidde. Na een uurtje kwamen 2 andere studenten die we op het feest van afgelopen zaterdag ontmoet hadden. Met hun gingen we de rest van de dag mee op pad.

Dat wil zeggen dat we samen, met nog 4 andere, gegeten hebben en vervolgens met de mannen naar een loungecafé zijn gegaan om te poolen. Hier hebben we zoveel lokale mensen ontmoet en mee gepoold dat het zo 2 uur was!

De volgende dag, vandaag, nam 1 van de studenten ons mee naar Jungle Fish. Dit is een infinity-pool die nog 25 minuten meer naar het noorden lag. Zoiets hadden we allebei nog nooit gezien. Een prachtig zwembad met een nog mooier uitzicht!! We keken onze ogen uit en hebben hier lekker genoten van de rust (was wel even lekker).
Nadat we vele foto's hadden gemaakt (en filmpjes maar voor het uploaden hiervan is de wifi nogal slecht) en lekker waren uitgerust zijn we weer anderhalf uur terug gereden naar ons eigen huisje. Deze keer leidde Google maps ons niet meteen goed en was het af en toe even zoeken.

Maar we zijn weer thuis en wat waren dit 2 lekkere dagen!!

1. Karin:
    16 september 2015
    Wauwww, echt een gave plek!
    Geef het adres nog maar een keer door aan ons, wie weet :-)
  2. Karin:
    16 september 2015
    Wat zijn er toch mooie plekje op deze wereldbol.
    Fantastisch, wat een view! Xxx
  3. Sandra:
    16 september 2015
    Wauw!! Wat super mooi Kevin en weer een gave ervaring rijker
  4. Jaap en Bep van Hulst:
    16 september 2015
    Kevin wat n mooi verhaal ,je laat het ons meebeleven in jou eigen steil,super.We blijven het graag volgen
  5. Oma pikaar:
    16 september 2015
    Wie verre reizen doet kan veel verhalen.
    Je bent er nog maar zo kort en kan al veel vertellen.
    Supergave ervaring.
  6. Moniek verbart:
    16 september 2015
    Jeetje dat ziet er mooi uit. Nu al zoveel ervaringen rijker en je bent er nog maar net. Leuk om je blog weer te lezen.
  7. Elly:
    16 september 2015
    nou het ziet er fantastisch uit hoor, en te lezen heb je al veel moois gezien en mee gemaakt echt leuk. Wij blijven je natuurlijk ook volgen en hopen snel weer wat mooie verhalen van je te lezen.
  8. Marianka:
    16 september 2015
    WOW Kevin!!! Doe mij ook zo'n zwembad!!
  9. Manon:
    17 september 2015
    Wow Kevin op de scooter, dapper! Wat een mooi verhaal! Wij gaan t morgen beleven!
  10. Mario:
    17 september 2015
    Wat zijn jullie dappere avonturiers op de scooters! En wat een super relaxt zwembad zeg! Ga zo door , wij vinden het erg leuk om te volgen.
  11. Papa en Mirona:
    18 september 2015
    Hoi Kevin en Charmain,

Kevin wat schrijf jij het mooi. Zo maken we het ook een beetje mee en willen we nog liever terug naar het mooie Bali als voor jullie reis. Geniet er maar goed van!