Tweede thuis

27 oktober 2015

Beste waterpark van Azië, een paar van de mooiste en rustigste stranden van Bali, pa en ma op bezoek en de andere geluksmomentjes tussendoor.

Ja het is weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. GoPro mee, alles vastleggen en een filmpje in elkaar knutselen is toch ook wel heel makkelijk om iedereen een beetje op de hoogte te houden..
Maaaaar een geschreven verslag blijft ook altijd leuk natuurlijk...

Zoals hierboven al staat zijn we naar een waterpark gegaan in Kuta. Een dag de kleine jongens uithangen, daar kwam het op neer. (met hier en daar een biertje en cocktailtje natuurlijk) Wat een glijbanen zeg. Soms zo snel dat je er achteraf achterkomt dat je bijna over de kop bent gegaan. Ja je leest het goed, bij 1 glijbaan ging je bijna over de kop. Zie het filmpje om een super indruk te krijgen van deze dag.
Verder zijn we naar Green Bowl Beach en Blue Point beach gegaan. Niks leuker dan de scooter starten, google maps bij de hand en de mooiste plekken op Bali gaan zoeken vinden Char en ik. Zo zijn we vorige week zaterdag afgereisd naar het zuiden om daar de mooiste plekken te zien die we ooit gezien hebben. Ik heb een filmpje op Facebook gezet maar zal deze, naast de foto's, proberen op mijn blog te zetten.

Oja stage.. dat deed ik hier. Tuurlijk moet er ook gewerkt worden. Qua stage was het de afgelopen 2 weken even wat minder. Onduidelijkheid over opdrachten en onderzoek, afwezigheid van mijn begeleider door familie omstandigheden en dan toch 45 uur in de week werken. Dat viel niet mee. Hier en daar een middag vrij genomen omdat ik echt even niet wist wat ik moest doen. Deze werden overigens wel nuttig benut door nog een middag met Marcel en Sas te genieten, uit te rusten op bed met Netflix, en de nodige middagjes strand met Char die toch wel regelmatig vrij is ha-ha.
Nu deze week weer goed bezig. Opdrachten en eerste verslag zijn goedgekeurd, mijn onderzoek wordt steeds duidelijker en ik heb weer leuke werkzaamheden (scheelt ook veel). Deze week staan de mistery guests op de planning. Activiteiten bezoeken bij de concurrent en hier concurrenten analyses van maken waar Sobek weer verder mee kan.

Eigenlijk stond deze week de beklimming van de Rinjani op de planning. Jammer genoeg is de genoemde vulkaan wat gaan pruttelen en mag hij niet beklommen worden. Deze trip is dus uitgeschoven naar het einde van de maand.

Ook zijn pa en ma op Bali. Heel gek om je eigen ouders een land een vreemde cultuur met andere gewoontes te laten zien 'alsof' het je eigen thuis is. Het is gek maar ook echt geweldig. De simpele dingen laten zien die je als toerist niet zal zien, dat was de bedoeling.
Ik heb ze meegenomen naar de plaatselijke eettentjes, de wasserette, verteld over de cultuur en gewoontes en natuurlijk bijgepraat en genoten van het eiland. Momenteel trekken ze door het eiland en ik zie ze de laatste dag van hun verblijf nog.
Naast dit geweldige bezoek is het toch ook echt al aftellen om Kirsten weer te zien. Aankomende week eens gaan plannen waar we naartoe gaan, waar we overnachten en  wat ik haar allemaal laat zien. Voor iemand die vliegangst heeft is het toch een flinke stap om alleen 24 uur te reizen naar Bali... Gaat een mooie vakantie worden, dat weet ik nu al!

In deze verslagen vertel ik eigenlijk altijd alle bijzondere plekken waar we naar toe gaan en wat voor geweldige dingen we zien. Maar het zijn vaak de kleine dingen die het hem doen. De taal proberen te begrijpen, Balinezen zien genieten van stroopwafels, lachen met collega's die ontzettend begaan zijn met je en zo zachtjes aan gewoontes hebben hier.

Dit als bruggetje naar mijn laatste stukje van dit verslag, de zondag.
De zondag kent zo zachtjes aan zijn vaste routine bij Char en mij. Als eerst lekker uitslapen natuurlijk. Vervolgens, na de chocolade broodjes en een bak koffie, naar Seminyak beach om hier op een zitzak neer te strijk. Hier hebben wij ook onze vaste strandtent waar de serveerster al naar de bar loopt om 2 verse aardbeien milkshakes te maken voor ons. Als we hier intens van genoten hebben en even gespeeld hebben in de golven gaan we naar die zelfde strandtent om de overheerlijke clubsandwich te eten (echt een geluksmomentje).
Met de sandwich achter de kiezen, de workout in de golven hebben gehad en de nodige uurtjes zon hebben gezien gaan we richting huis om even op te frissen.
Na een bord nasi of een soto ayam (kippensoep) gaan we naar Nirvana in Seminyak. In deze sportpub zitten we de rest van de zondag avond met een biertje het Engelse voetbal te kijken.

Genieten is dus wat we doen. Genieten van de leuke dingen op stage. Genieten van de mooiste dingen van Bali. En ook echt genieten dat we hier ons plekje gevonden hebben en ons thuis voelen.

1. Karin:
    27 oktober 2015
    Wat zijn wij ongelooflijk trots op jou en Charmain dat jullie je Balinese thuis hebben gecreëerd.
    En uh...wat vonden wij 't fantastisch dat je ons mee nam naar jouw/jullie plekjes.
    Dikke kus vanuit een bijzonder plekje: Ubud, Bamboo Eco Lodge, midden in de rijstvelden. Xxx
  2. Sandra:
    27 oktober 2015
    Het klinkt weer super or vent!! Nog een dagje genieten met je pa en ma later en dan aftellen om je liefje weer te zien ... gaat vast goed komen :-). Geniet nog lekker van de levensstijl daaro eej en dikke knuf XX
  3. Sas:
    27 oktober 2015
    Jeetje kev....cel en ik hebben een beetje heimwee....het lijkt weeral zolang geleden. Nirvana das toch die tent waar wij ook gezeten hebben de eerste avond?
  4. Sas:
  5. Oma pikaar:
    27 oktober 2015
    Weer zo'n geweldig verhaal. En hieruit proeven we dat jullie echt genieten van Bali , de mensen en hun cultuur. Dat hebben wij ook destijds gedaan. Maar jullie nog veel intenser omdat jullie daar werken en de mensen in hun dagelijkse doen en laten meemaken. Gaaf !!!! Sampai bertemu !!!!!
  6. Ingrid v't Westeinde:
    27 oktober 2015
    Weer een leuk verhaal Kevin, Geniet ze verder!!
  7. Frank Dekkers:
    27 oktober 2015
    Hey Kevin. Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt op Bali. Ik hoop er ook eens op vakantie te gaan.
    Aftellen totdat je meisje Kirsten komt. En inderdaad het is een lange reis voor haar en dan met vliegangst. Leuk filmpje gezien van jou op de scooter. De rest moet ik nog bekijken...
    Plezierig straks op Bali samen met Kirsten en natuurlijk de hartelijke groeten aan je ouders.
    Gr.frank.
  8. Opa en omi:
    27 oktober 2015
    Leuk om weer goede berichten te horen vanuit Bali. Met al die bezoekers uit Nederland heb je het maar druk, maar dat lijkt me ook leuk zeker als volgende week je liefje Kirsten komt. Wij zien weer uit naar jouw volgend verslag. Groetjes opa en omi xxx
  9. Elly:
    28 oktober 2015
    het is net of we er ook een beetje bijzijn het klinkt allemaal super leuk. Fijn dat je daar allemaal van die leuke dingen doet. Kirsten kijkt er ook erg naar uit en die vliegangst komt ook wel goed als je maar eenmaal zit haha. Hier vinden we het net zo spannend hoor, maar wel echt superleuk. Dus blijf maar aftellen ze komt er zo aan om al die mooie plekjes mee te gaan bekijken. Groetjes vanuit driewegen en hou je goed
  10. Judith Christiaanse:
    6 november 2015
    Ookal heb ik jou al ontzettend lang niet meer gesproken is dit Super interessant om allemaal te lezen! Super mooie ervaring. Nog heel veel plezier!