De eerste werkweek

27 september 2015

Het is weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Dit kwam omdat ik een drukke week achter de rug heb met lange dagen op stage. In de avond zag ik er dus een beetje tegenop om voor mijn blog te gaan zitten haha.

Nadat we terug zijn gekomen van Ubud hebben we nog even een paar dagen gerelaxt aan het strand. Hier hebben we bijzonder fruit gegeten en enkele biertjes gedronken bij de mooie zonsondergang hier. Zie de foto's met beschrijving!!

Maandagochtend werd ik opgepikt door Randy en Jasper van het bemiddelingsbureau. Deze jongens gaan altijd mee met stagiaires bij hun heerste dag, wel fijn! Ik kon dus lekker achteraan rijden en een beetje uitvogelen hoe we moesten rijden. Dit bleek een scooter rit te zijn van 30-45 minuten waar ik even over moest doen om die uit mijn hoofd te kennen.. Vrijdag is me dit heen en terug gelukt zonder GPS!!

Die maandag heb ik kennisgemaakt met veel collega's en natuurlijk mijn begeleider. Mijn begeleider is de eigenaar van het bedrijf en is Nederlands. Hij woont al 22 jaar hier en heeft een fantastisch bedrijf opgebouwd.
Sobek is het grootste adventure bedrijf in Bali en omstreken. Er werken 350 man op verschillende locaties. Ze organiseren trips zoals mountainbiken, raften, hiken, paragliden, hebben een restaurant en organiseren teambuilding activiteiten voor lokale groepen.

Ik had deze week de hele vervelende taak om alle activiteiten te bezoeken en uit te voeren. Van dinsdag tot en met vrijdag heb ik 2 rafttochten en 2 mountainbiketochten gedaan. Om 8 uur in de morgen werd ik bij het kantoor opgepikt, dus kwart over 7 op het scootertje, en om 5 uur in de middag weer naar huis kachelen...
De activiteiten waren echt geweldig. Leuk om te zien hoe het allemaal in zijn werk gaat achter de schermen. Heb je er geen beeld bij, kijk dan bij de foto's en video's!!

Dit waren dus lange dagen deze week. Charmain was ook heel de week weg voor een evenement van zijn stagebedrijf. In de avond heb ik dus lekker op bed gerelaxt. Behalve woensdag!
Woensdagavond had ik mijn voetbaldebuut in Bali. Futsal spelen ze hier. Dit is voetbal op kunstgras met een veldje nog kleiner dan in de zaal waar je 65 minuten aan een stuk speelt.
Je kan je misschien voorstellen dat dat in 28 graden en een luchtvochtigheid van 70% best pittig is...

Dit was ook wel te merken gedurende de wedstrijd. We kwamen heel snel met 10-0 voor te staan. Dit is een makkie dachten we.. Toen bleek na een half uur dat de lokale mannen toch beter tegen het weer kunnen dan wij Nederlanders. Ze maakte een inhaalslag maar we wisten alsnog te winnen met 18-12.
Een leuke bezigheid voor elke woensdagavond. Zie tussen de foto's een foto van het veld.

Na deze drukke week moe en voldaan naar bed op vrijdag en heerlijk uitgeslapen op zaterdag. Afgelopen week was er al wat contact geweest met Marcel en Sas die langs zouden komen. Zaterdag middag kwamen ze langs en bleven een nachtje slapen in mijn appartementencomplex. Nadat ze de nodige zakken snoep en vergeten T-shirts op mijn kamer hadden gedropt gingen we naar Seminyak.

Dit is een plekje waar veel toeristen zijn. Je hebt hier vele cafeetjes en barretjes. Degene die Marcel en Sas kennen weten wel dat dit dus een leuk plekje was om eens een middag/avond te vertoeven met ze..
We hebben lekker van cafeetje naar cafeetje geslenterd en tussendoor een heerlijk, westers, diner gehad.
Nadat de grote ribeye,Franse frietjes en onderweg gevonden frozen yoghurt binnen waren hebben we de rest van de avond vertoeft in een sportpub. Tussen de fanatieke Aussies en Engelsen hebben we hier heerlijk een biertje gedronken.

Vandaag, de zondag, hebben we niet veel uitgevoerd. Lekker relaxen en geregeld dat het neefje van de huisbaas voor een redelijk prijsje Marcel en Sas weer verder Bali inbracht. Het was heerlijk dat ze langs zijn geweest. Weer ff Zeeuws gepraat wat toch wel lekker is op z'n tijd!!

Morgen weer naar het kantoor om een week lang voorbereidingen te treffen voor het 26 jarige jubileumfeest van Sobek.

Tot de volgende!!

1. Elly:
    27 september 2015
    heey Kevin leuk dat je ons weer een beetje op de hoogte hebt gebracht. Zo te horen gaat het goed daar met je en alles is in het begin wennen. En dat lekkere stuk vlees haha dat zal gesmaakt hebben weer ff iets anders dan rijst en mie. Overigens ook erg lekker. En die was dat is echt super zeg daar kun je het zelf niet voor wassen haha en lekker makkelijk. Nou heb een leuke tijd en we kijken uit naar de volgende groetjes Elly Kirsten en kai xxx
  2. Karin:
    Geweldig schat!
    Wat een ervaringen, wat een prachtige natuur, wat een tof bedrijf waar je terecht bent gekomen met prima faciliteiten. En tja, die nasi en gestreken was daar kan (wil) ik als moeder niet tegenop, ha..ha. Volgens mij ga je meer en meer je plekje vinden.
    Geniet van alles wat er de komende tijd weer op je pad komt ♥
    We genieten graag met je mee via je blog. Thanks!
  3. Oma pikaar:
    27 september 2015
    Volgens ons heb je het geweldig naar je zin,uit je verhaal op te merken.heel veel succes, en wij genieten met je mee.groetjes van ons.
  4. Opa en omi:
    27 september 2015
    Dit wordt wel een stage-plek die je lang bij zal blijven met al die mooie plekjes en je leuke ervaringen. Het ga je daar wel goed en het is leuk om bekende op bezoek te krijgen. Hoe je goed en we zien uit naar je volgende verslag en foto s.Groeten opa en omi. xxx
  5. Sandra:
    27 september 2015
    Weer mooi geschreven en gave foto's. Heerlijk te zien dat je met volle teugen geniet neef!! Succes weer en have fun ... Op naar de volgende verhalen!! Kijk er naar uit .. Dikke kus xxx
  6. Marianka:
    27 september 2015
    Koos vraagt of ze volgende week zondagochtend met de Ridam-club hun toertje daar kunnen rijden en bij jou n bakkie kunnen komen doen.... En nadien n dubbel biertje natuurlijk! ;)
    Groetjes!! X
  7. Linda:
    27 september 2015
    Heerlijk dat we kunnen meegenieten van je reis!druk maar heel leuk zo te lezen.we hopen dat je toch vaak tijd zult vinden om je blog bij te werken
  8. Annelies:
    28 september 2015
    hoi Kevin, dat ziet er goed uit daar in Bali! Wat 'n mooie kans om daar stage te lopen. Wij kennen het ook 'n beetje, zijn er 'n aantal dagen geweest na onze rondreis door Indonesië. De moeite waard. Veel succes en geniet van al 't moois.
    Groetjes van oom Jan en tante Annelies
  9. Mario:
    29 september 2015
    Leuke verhalen weer zeg!
    En leuk om marcel en sas daar te ontmoeten he. Succes met de stage periode! Echt saai hoor, om te gaan raften en mountenbiken....haha